|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
FATÁJ archívum:
A régebbi megjelenéssel:
A pdf-ekhez az Acrobat Reader itt tölthető le: |
2008-09-03
Bútorvilág szakvásár / Fatudakozó / Üzleti ajánlatok A Hungexpo a Bútorvilág kiállítással társítja a Budapesti Nemzetközi Vásárt (BNV) - így próbálja felpezsdíteni általános kiállítását, amely keresi a helyét a mindinkább szakvásárok által uralt piacon
A Magyar Bútor- és Faipari Szövetség (MBSZ) és a Nyugat-magyarországi Egyetem faipari karának közelmúltban elkészített tanulmánya szerint a honi bútoripari vállalkozások együttes éves forgalma már megközelíti a 140 milliárd forintot. Erre pedig már lehet építeni. Ráadásul Tóth Eszter, az MBSZ ügyvezetője szerint miután a Hungexpo tulajdonába került a Bútorvilág kiállítás rendezési joga, a kiállítók jobban koncentrálhatnak a vevőkre. Az eddigi "összejövetelek" sokkal inkább szakmai találkozók voltak. A BNV viszont alapvetően fogyasztói vásár, jellege teljesen más, mint a korábbi bútorkiállításoké volt. Ennek köszönhető az is, hogy a bútorok és a lakberendezési eszközök gyártói részéről minden eddiginél nagyobb az érdeklődés. Most még a kiállítók is azt szondázzák: mire lesz jó nekik a BNV-be oltott Bútorvilág. - Ez a kiállítás egyelőre tapogatózás számunkra és alighanem sok más kiállító számára is - mondta lapunknak a rendezvényen irodabútorait kiállító Stulwerk Kft. képviselője. A belföldi eladásokért felelős Aszt István szerint ez annak a következménye, hogy a Bútorvilág a BNV része lett, így szakmai jellegét elvesztette, miután már a nagyközönségnek szól. Éppen ezzel magyarázza azt is, hogy kevés gyártó lesz jelen saját standdal. Többségük úgy gondolja, partnereiken keresztül tartják a kapcsolatot a vevőkkel. A helyzet újdonságából fakadóan azt nem kívánta megbecsülni, hogy mennyiben lehet majd rentábilis számukra ez az esemény, és milyen kedvező hatása lehet a Stulwerk megjelenésének. Hozzátette azonban: ahhoz, hogy a cég nevét ne felejtsék el, muszáj évente legalább egy rendezvényen megjelenni. A Bútorvilág pedig erre jó lehetőséget kínál, ám teljesen érthető, ha valaki olcsóbb, házi vásárokat tart, s arra invitálja meg partnereit. Miklós Zsolt, a legnagyobb hazai gyártók egyikének, a Kanizsa Trend Kft.-nek az ügyvezető igazgatója szerint ahhoz, hogy a Bútorvilág kiállítás nívós és komoly presztízsértékű rendezvénnyé váljon, először is szükség van nívós és komoly presztízsértékűre felépített standokra. Ez pedig kizárólag a kiállítókon múlik. Ebből a szempontból a budapesti eseményt egyelőre nem lehet öszszevetni egy kölni vagy milánói bemutatóval, még akkor sem, ha a Hungexpo területén tartandó rendezvény idén Közép-Európa legnagyobb bútorszakmai rendezvénye lesz. - Ma Magyarországon általánosságban elmondható, a kiállítások elvesztették rangjukat, ráadásul a tapasztalatok szerint a vevők meghatározó része nem is ezeken a rendezvényeken dönt arról, hogy mivel is szeretné lakását díszíteni, hanem az áruházakban. Emellett azért nagyobb reklámra lenne szüksége egy ilyen eseménynek, és kötelező lenne a hazai gyártók legnagyobbjait és az ismert márkákat becsábítani, ami egyelőre még nincs így - állítja a szakember. A Kanizsa Trend sem jelenik meg közvetlenül a kiállításon, kizárólag viszonteladókon keresztül - fejtette ki az ügyvezető. Ennek meghatározó oka, hogy a közelmúltban készült el egy 1200 négyzetméteres bemutatóterem, s ekkora területet kialakítani a kiállításon túlságosan drága lenne. A cég ma még hatékonyabbnak és olcsóbbnak tartja, ha maga rendez évente egy vásárt, ahová szakmai partnereit hívja meg és mutatja be újdonságait. A Kanizsa Trend is figyeli azonban, mivé fejlődik a Bútorvilág. Miklós Zsolt szerint a visszajelzések alapján arra lehet következtetni, hogy egy nívós szakmai bemutatóra a vevők és a gyártók részéről is lenne igény. A kérdés csak az, hogy a Bútorvilág képes lesz-e ezt a helyet betölteni a piacon. Forrás: Népszabadság
Kénytelenek nyomott áron értékesíteni a termékeiket a magyar bútorgyártók, hogy versenyben maradjanak az olcsó, silányabb minőségű tömegárukat gyártó külföldi cégekkel. Hazánkban a szakemberhiány is nehezíti a vállalkozások helyzetét.
Tegnap (09.11) kezdődött, és vasárnapig (09.14) tart a 112. Budapesti Nemzetközi Vásár a vásárközpontban. Az eseményen húsz ország 490 kiállítója mutatkozik be, a csaknem ötmilliárd forintos beruházással továbbfejlesztett területen elsősorban az otthon, energiatakarékosság, egészséges életmód, divat és kultúra témakörben. A BNV-hez az idén a Bútorvilág lakberendezési szakkiállítás is társult. Itt az ismert hazai bútorkészítők, áruházak, a Magyar Bútor- és Faipari Szövetség (MBSZ), valamint a Lakberendezők Országos Szövetségének bemutatója várja a látogatókat. "A magyarországi bútorgyártás elsősorban az egyedi igényeket elégíti ki, a sorozatgyártás háttérbe szorult" - mondta lapunknak Tóth Eszter, az MBSZ ügyvezetője. Az ágazat vállalkozásai nincsenek irigylésre méltó helyzetben. Ahhoz, hogy versenyben maradjanak a külföldi - sokszor silány minőségű - termékekkel, kénytelenek nyomott áron értékesíteni a bútorokat. Ez a jelenlegi gazdasági helyzetben igen nehéz, nem beszélve a nyersanyagárak emelkedéséről és a munkaerő magas költségeiről. Tóth Eszter szerint a magyar vásárlók igen érzékenyek az árváltozásokra, sokaknál nem a minőség játssza a döntő szerepet. A vásárlóerő gyengülését a Központi Statisztikai Hivatal adatai is jelzik. A kiskereskedelmi forgalom az első fél évben 2,2 százalékkal maradt el az egy évvel korábbi szinttől. Ezen belül a legnagyobb mértékben a bútor-, háztartásicikk-, építőanyag-üzletek kiskereskedelmi forgalmának volumene esett vissza. "A jól képzett szakemberek hiánya szintén probléma" - mondta lapunknak Tóth Imre, az Országos Asztalos- és Faipari Szövetség alelnöke. Sajnos évek óta nagyon kevesen jelentkeznek szakmunkástanulónak, ami miatt itt sem elegendő az utánpótlás. Az alelnök szerint a nehézségek ellenére a magyar bútorgyártás minőségi, versenyképes a külföldi árukkal. Még akkor is, ha a kisebb, illetve a közepes cégeknek kevesebb pénzük van a gépparkjuk fejlesztésére, mint a nagyobb vállalkozásoknak. Forrás: MagyarHírlap
Tájékoztatjuk a FATÁJ olvasóit, hogy a www.fatudakozo.hu felületén már 5.480 szakterületi cég adatai (teljeskörűen, vagy részleteiben) érhető el, jeleníthető meg.
Üzleti KERESLETEK a FAGOSZ.hu oldal Keres/Kínál rovatából (a teljesség igénye nélkül...)
ZOL-GÉM Kft. - Zoltán György / Ügyv. Ig. 8000 Székesfehérvár, Seregélyesi út 98-114. Tel: 06 30 960 9278, Mobil: 06 30 960 9278, Fax: 06 1 284 9353 E-mail: zol-gem@zol-gem.hu Weblap: http://www.zol-gem.hu
Veco-2000 Kft. E-mail: takacs.katalin@veco-2000.hu
Eurobinia Hungary Kft.
2472 Kajászó, Rákóczi u. 2/A
Mobil: 20/9-462-799
E-mail: gabor.erdelyi@eurobinia.hu
Capital auto Hungary Kft. - Kóródi Zoltán / Ügyvezető
Mecseki Erdészeti Zrt. - Szuper Józsefné / titkárságvezető
Tempico Trading
Mobil: 30/515-7290, Fax: 46/413-996
E-mail: tempicotrading@freemail.hu
Meisner Wood Kft. - Werilli Szilvia / Ügyvezető
9700 Szombathely, Széll K. u. 11.
E-mail: meisner.wood@t-online.hu
Foyil - Yaroslav Tropinov / Vice President
01024 Kyiv, 7/14 Bogomoltsa, App 169
Tel: +380952703140
E-mail: ytropinov@gmail.com
ForCons Tanácsadó Iroda - Hegedűs Attila Ph.D. / erdészeti tanácsadó
ADJA FEL ÖN IS APRÓHIRDETÉSÉT, MOST!!! (TJ) |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|