|
||||||||
FATÁJ archívum:
A régebbi megjelenéssel:
A pdf-ekhez az Acrobat Reader itt tölthető le: |
2008-08-22
E-tüzép - internettel a konkurencia ellen A gombamód szaporodó barkácsáruházak nehéz helyzetbe hozzák az építőipari alapanyagok kereskedelmével foglalkozó magyar kis- és középvállalkozókat. Ennek ellenére léteznek még hagyományos tüzépek, különböző praktikákat alkalmazva a konkurencia ellen.
Nem urbánus legenda, hanem valós történet, hogy az egyszeri tüzépes a közeli nagyáruházban vásárolt járólapot saját építkezéséhez, mivel ott a beszerzési árnál is olcsóbbat kapott. A hihetetlen akciókkal, sőt néhol már a tüzépekével vetekedő kiszolgálással operáló multik miatt sok kisebb építőanyag kereskedés zárt be mostanában. A talpon maradók azonban nem adják fel a harcot. Egy tüzépes fő fegyvere a vevőkkel kialakított jó, személyes kapcsolat. Vannak, akik ma is szívesebben vásárolnak a Józsi bácsinál, aki mindig a legszebb téglát szerzi meg a gyártótól. A vevőkért folytatott harcban komoly csatákat nyerhet az is, aki bővített termékskálával vagy speciális szolgáltatásokkal, kedvezményekkel várja a vásárlókat. Egyre több tüzép jelenik meg az interneten, közülük néhányan a netes vásárlási lehetőséggel csábítják a kuncsaftokat.
A nagy barkácsbolt-láncok kicsit becsapósak, mert az akciós áraik ugyan alacsonyabbak, mint a mieink, de az építkezéshez szükséges alapvető termékek általában drágábbak, mint egy tüzépen. Például a csavarok és a dübelek háromszor, négyszer annyiba kerülnek, mint nálunk. Mi jóval kedvezőbb árakat tudunk ajánlani, mégis megfelelő árréssel dolgozunk. Persze vannak olyan termékek is, például a tetőtéri ablakok, amelyek az áruházláncokban olyan alacsony áron szerezhetőek be, hogy a hozzánk hasonló kis cégek egyszerűen képtelenek felvenni velük a versenyt - mondja Egyed-Mischinger Andrea a Net-Tüzép Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. ügyvezetője. Szerinte olyan cégek élhetnek meg az építőipari alapanyagok forgalmazására, szállítására szakosodott túlzsúfolt piacon, akik speciális szolgáltatást is nyújtanak vevőiknek. A Net-Tüzép kft. merész húzása az, hogy nincsen telephelye, kizárólag webáruházként működik: A legtöbb internetes tüzépnek van saját telepe. Ők egyfajta extraként tartják fenn honlapjukat és netes szolgáltatásaikat. Nekünk soha nem volt telepünk, és nem is lesz, mivel így közvetlenül a gyártótól és a nagyobb beszállítóktól küldhetjük a nálunk megrendelt termékeket - teszi hozzá Egyed-Mischinger. Az ügyvezető szerint sok vásárlójuk nagyobb tételekkel vagy speciális igényekkel keresi meg az e-tuzep.hu-t, köszönhetően annak, hogy a honlapon három-négyezer termék közül lehet választani: A legtöbb tüzép termékenként csak a legkeresettebb fajtákat tartja raktáron, a többi árura bizony várni kell. Mivel nekünk nem kell vesződnünk a raktározással, megtehetjük, hogy háromszázféle speciális vegyi árut kínálunk, és vállaljuk azt is, hogy 24 órán belül az ország bármelyik részére eljuttatjuk a megrendelt terméket.
A verseny tehát felvehető a gigantikus méretű áruházláncokkal, rugalmasság nélkül azonban nincs siker. A Net-Tüzép például sokszor a nyitvatartást is kibővíti, s ha kell, akár vasárnap este is kiszolgálják a vevőt. Az ügyvezető szerint a minőséget kedvelők is szívesebben vásárolnak például téglát, csemperagasztót vagy vakolatot a multik helyett a tüzépen. Andrea úgy látja, a vevő kényelme és a gyorsaság mindennél fontosabb: Azt mondják, a magyar ember megsimogatja a téglát, mielőtt megveszi. Szerintem ez már rég nem igaz. Sokan azt részesítik előnyben, hogy a kényelmes irodából interneten keresztül pillanatok alatt mindent megrendelhetnek. Számos vásárlónk pedig azért tér vissza, mert nálunk nincsenek kőbe vésett árak. Van hogy egy vevő megszerzése vagy megtartása fontosabb a pillanatnyi profitnál, ezért néha megéri minimumáron adni termékeinket. A kft odafigyel a reklámra is: Próbálkoztunk kültéri reklámokkal, buszmegállókban vagy hagyományos hirdetésekkel újságokban, de egyik sem vált be. Az internetes reklám viszont a legkisebb faluba is eljut - foglalta össze a tapasztalatokat Egyed-Mischinger Andrea, aki szerint hirdetéseiknek köszönhetően a fiatalok, az idősek, a vidékiek és a budapestiek ugyanolyan arányban vásárolnak elektronikus tüzépükön. A kft évente körülbelül félmillió forintot költ reklámra: legerősebb termékcsoportjaikat jól ismert újságok, magazinok internetes felületein hirdetik, linkeket helyeznek el a nyilvános gyűjtőoldalakon és figyelnek a keresésoptimalizálásra is. A Kft szerint sikerük titka, hogy időben éltek az internet adta lehetőségekkel, így jobb versenyhelyzetbe kerültek, hiszen tevékenységüket évek óta kifejezetten a netre építik. A vállalkozás emellett szilárd partneri kapcsolatot épített ki építőipari kivitelező cégekkel, ami a megrendelőknek speciális kedvezményeket, a szállítónak állandó forgalmat jelent. Forrás: [origo] VállalkozóiNegyed |
| ||||||
|