|
||||||||
FATÁJ archívum:
A régebbi megjelenéssel:
A pdf-ekhez az Acrobat Reader itt tölthető le: |
2008-05-09
Parketta-ipar Európában és Kínában Európa parketta-gyártó ipara 2007 A Parkettagyártók Európai Szövetsége (FEP - Parquet Industry European Federation) felmérése szerint, amit a szövetség tagjai által képviselt országokról gyűjtött, a parketta értékesítés az európai piacon 4%-os növekedést mutatott 2007-ben, ez az elmúlt évek emelkedési ütemével megegyezik.
Az elemzés adatai azt mutatják, az összes parketta felhasználás az EU-ban és az EFTA országokban elérte 120 millió m2-t. A FEP szerint a termelés következetes növekedése mellett teljesítették, melyet a közép- és kelet-európai térség termelési kapacitásai befolyásoltak lényegesen. A termékskálában, a több-rétegű parkettaféleségek elsöprő (megsemmisítő) fölényű piaci részesedést szereztek. A tömör és mozaik parketta a piacon maradásért küzd, de néhány kicsi pozitív jel bizakodásra ad okot. A brüsszeli székhelyű szövetség figyelmeztet: sokat kell még dolgozni az egy főre jutó parketta felhasználás (+4%-re) további növelése érdekében. A vártnál kevesebb cég jelezte, hogy az alapanyag árak növekedése nem építhető be a késztermék-árakba. A FEP további megállapítása: a tavalyi év biztató fejlődése várhatóan tovább folytatódik 2008-ban is, de ez kétségkívül az erős pozícióban lévő termékcsoport függvénye, és reménykedni lehet a gazdasági környezet javulásában is, különös tekintettel az építőiparra. Ráadásul az iparág teljesítményét tovább veszélyeztetik a növekvő energia és szállítási költségek is. Az ágazat eredményessége erősen függ a megfelelő fa-alapanyag elérhetőségétől, illetve a faanyag árak és más költségek növekedésétől. Ezek nehéz kihívások az összes piaci szereplő számára egyaránt, mikor a versenyképességük megtartásának lépéseit tervezik. Kína fa padlóburkoló ipara 2008-2010 Jelenleg 5.400 fapadló-gyártó működik Kínában, a China National Forest Product Industry Association szerint. 2010-ben a termelési volumenük várhatóan el fogja éri az 500 millió m2-et, a jelenlegi 13%-os éves növekedési ütemmel számolva. A China National Forest Products Industry Association elnöke, Zhang Senlin meglátása szerint a kínai fapadló-ipar jól fog menni sokáig. 2008 viszont az újjáalakulás éve lesz. A hozzáadott érték növelése, márkaépítés és termékfejlesztés lesz jelentősen kihangsúlyozott. Ráadásul, az egész iparágnak az ország egyre erősödő makrogazdasági kontrolljával kell számolnia. Egy másik érzékelhető trend, hogy az alapanyag-ellátás drámaian nem fog változni; a nagy márkák számára az is kedvező, hogy az alapanyagok előállítását saját üzemben végzik, biztosítva a fenntartható fejlődést. Végül, megfigyelhető a nagy márkák határozott szerepe az exportban. A Kínai Fapiac Havi Jelentése (China Wood Monthly Market Report - 2008 február) szerint az ígéretes kínai fa padlóburkolati iparág lényegesen eltérő nehézségeket tapasztal a hazai és az export piacokon. Egyrészt, a belföldi piac tele van vegyes márkával, hasonló termékkel és rendezetlen piaci versennyel. Alacsony fajlagos-elérési árszintű reklámfogások -- szupersztár szóvivő, reklám híres televíziós csatornákon, árháború -- végül borotvaéles versengést alakítanak ki. Másrészt, a hazai gyártóknak a nemzetközi piacon kell felvenni a versenyt, ahol az olaj és a faanyag ára drámaian emelkedik. A jelentést készítő szerint, Kína fapadló-burkolat ipara tökéletesen versenyszellemű ágazat megannyi hazai gyártóval és külföldi márkával; az egész ipari környezet kemény feltételeket szab a burkolat gyártók számára. (Tallózta, feldolgozta: TJ) |
| ||||||
|